Chcete využít potenciál Vašeho webu naplno? Víte co můžete nebo byste měli udělat pro úspěch Vašich webových stránek nebo eshopu? Tady je deset osvědčených tipů co byste neměli minout.
Spuštěním webu Vaše práce nekončí. Naopak, právě tím začíná a záleží jen na Vás, jak se budete snažit a jaký výsledek se dostaví.
Co byste určitě neměli opomenout (nejen) po spuštění webu nebo eshopu?
Tady je ve zkratce deset hlavních bodů, o které je nutné se starat abyste byli úspěšní v online světě. Všechny kromě reklamy jsou zdarma, tak je to jen tom, dát mu čas a prioritu :-)
- Zaregistrujte Google moje firma
- Založte Facebookovou stránku
- Zaregistrujte se do katalogů
- Začněte blogovat
- Sdílejte
- SEO - Optimalizace pro vyhledávače
- Internetová reklama
- Odpovídejte na dotazy a udělejte z nich téma
- Sbírejte emaily a začnete se smart emailingem
- Rozšiřujte své možnosti i nabídku pro vaše zákazníky
1) Zaregistrujte Google moje firma
Registrace firmy na Google moje frma je zdarma a není to zdaleka jen adresář!
Pokud se budete pravidelně starat o informace a zveřejňovat příspěvky, které jsou k vyhledání na Google, pak to vůbec není ztracený čas.
Hlavním 3 kouzla Google moje firma profilu:
- Kompletní často hledané kontaktní informace na jednom místě. Zobrazení v mapách a ve vyhledávání na Google + otevírací doba jsou zajímavé nejen pro kamenné prodejny. Je jedna z Vašich nejcennějších vizitek, kterou můžete rozdávat nejen s logem, ale is další spoustou informací, obrázků
- Možnost vkládání příspěvků - Vašich novinek nebo informací, ze kterých určitě odkazujte na svůj web a samozřejmě zlepšují SEO. Dobrá cesta k získávání zákazníků a zpětných odkazů.
- Recenze. Cenná a zákazníky uznávané recenze Google. Zde můžete získávat a následně sdílet své recenze a komentáře od zákazníků. Ty potom mohou pomoci rozhodnout o tom zda Vás bude zákazník kontaktovat.
2) Založte Facebookovou stránku a Instagram
Ať chcete nebo ne, Facebook je stále nejsilnější sociální médium a je potřeba toho patřičně využívat.
Facebooková stránka jako například tato https://www.facebook.com/dejtonaweb Je místo kde můžete:
- Sdílet vše co na webu publikujete
- Informovat o Vašich službách a zboží, udržovat aktuální informace
- Můžete obchodovat
- Získávat zákazníky - vytvářet tak komunitu odběratelů, kteří mají zájem o Váš obor. Pak vše co sdílíte se dostává na oči právě těmto potenciálním zákazníkům ihned a zdarma
- Propagovat - reklamní nástroje (jako třeba cílení reklamy) a efektivita reklamy na Facebooku je na vysoké úrovni. Často platí, že za na Facebooku uděláte reklamu levněji než na Google se stejným výsledkem
- Na Facebooku je naprostá většina uživatelů a statisticky v průměru minimálně jednou za den FB otevře každý
Je spousta těch, kteří se dobře starají o Facebookovou stránku a neřeší už nic dalšího, protože jim to stačí k úspěšnému podnikání.
3) Zaregistrujte se do katalogů
Registrací do katalogů získáváte první zpětné odkazy. Zpětných odkazů není nikdy dost a katalogy mají vždy alespoň základní profil zdarma, který je potřeba využít a podpořit tak SEO vašich stránek.
Které katalogy má smysl využít pro své webové stránky? (klidně použijte jen zdarma profil)
- firmy.cz
- zlatestranky.cz
- najisto.cz
- edb.cz
- info.kompass.cz
- atlasfirem.info
- Živéfirmy.cz
- netfirmy.cz
- a další…
4) Začněte blogovat
Blogování? Ano, prostě pište o tom co a jak děláte, o tom co umí Vaše produkty nebo jaké dokážete nabídnout služby.
Pište příklady Vaší práce nebo ještě lépe návody jak na to. Vše je velmi cenný obsah, který Vám v budoucnu bude přivádět nové a nové zákazníky.
Také Vám to může ulehčovat práci s odpovídáním na časté dotazy. Své blogové články potom můžete využívat v emailové komunikaci jako odkazy.
Blog nebo novinky určitě strukturujte do nějakých základních kategorií (jako třeba zde: https://www.dejtonaweb.cz/blog) a myslete na SEO - používejte klíčová slova a odkazujte na své služby nebo další články.
Vím je to těžké, ale je to nutné, jinak bude konkurence úspěšnější.
Pokud si s textem nemůžete poradit - stále je tu možnost využít copywriting - někdo to za Vás napíše podle vašeho zadání. Text je to co zákazníci hledají a to, v čem čtou vyhledávače.
Pokud vyhledávači nenabídnete obsah, ve kterém by mohl číst, pak Váš web ani nemůže nabídnout Vašim zákazníkům.
5) Sdílejte
Vše co děláte je dnes potřeba stále sdílet - je hodně cest, kde můžete lidem ukázat co a jak děláte. Je to na vás - musíte být aktivní a přidat tuto aktivitu do svého běžného dne - sdílejte co se podařilo, co jste na webu publikovali. Sdílejte fotky jak Vaše výrobky nebo služby vypadají, je to další obsah, který Vám pomůže zachytit zákazníky.
Je to tak široké téma, že se tomu věnuji v samostatném článku: https://www.dejtonaweb.cz/seo-online-marketing/jak-spravne-marketingove-sdilet
6) SEO - optimalizace pro vyhledávače
Určitě pracujte na optimalizaci webu pro vyhledávače - SEO - je to nutné a vyplatí se to!
Jak na SEO - to je opravdu široké téma, ale jsou tu elementární věci, které je potřeba si zvyknout dělat, když cokoli vkládáte na web nebo eshop:
- Do titulků vkládat klíčová slova
- Vždy vyplnit meta description
- Komprimovat obrázky a k obrázku vždy přidat popis s klíčovým slovem (jinak obrázek ignoruje)
- tvořte Landing pages
To je naprosté minimum co můžete udělat a bude to mít efekt :-)
Pokud chcete, můžeme se domluvit na konzultaci a probrat konkrétně co se dá na Vašem webu zlepšovat a jak na to.
7) Internetová reklama
Pokud chcete prorazit co nejrychleji, pak je tu internetová reklama, která Vás vyšvihne dopředu v podstatě z minuty na minutu. Dostanete se na oči zákazníkům v podstatě okamžitě.
Doporučení:
- Reklama je investice, takže to co do reklamy dáváte, by se mělo vracet s přidanou hodnotou
- Udělejte si nejprve průzkum jak na to jde konkurence a učte se z toho co funguje -> analyýza KW
- Vystihněte správný okamžik, kdy to má smysl a kdy je lepší si dát pauzu a neutrácet peníze
- Klíčová slova - poznejte své zákazníky - jak vás hledají - to Vám ušetří peníze
Kde to má smysl?
Osobně doporučuji reklamu na Google a Facebook … podle oboru je potřeba se rozhodnout zda bude lepší jedno nebo druhé a nebo kombinace. Obojí má své pro i proti, ale obojí funguje a přivede Vám lidi na Váš web.
Nabízíme konzultaci, který Vám pomůže správně nasměrovat.
8) Odpovídejte na dotazy a udělejte z nich téma
Jakýkoliv dotaz je pro Vás cenný materiál. Odpovídejte a nezapomeňte se z toho poučit a upravit své služby tak, aby podobné dotazy nebyly nutné nebo z nich byla přidaná hodnota pro Vás i zákazníka.
Je to cenné téma pro Váš blog a sdílení, tak si dělejte poznámky a zpracujte to.
9) Sbírejte emaily a začnete s emailingem
Chytrý emailing je zlato. Pokud budete sbírat kontakty a starat se o komunikaci se svými zákazníky - udržíte jejich pozornost, pak jen můžete získat.
Spokojený a vracející se zákazník je významná složka příjmů dobře fungující firmy.
Jak na to?
Existují různé emailingové služby jako:
- Mailchimp.com
- smartemailing.cz
- ecomail.cz
- a další
Tyto služby vám pomohou vytvořit velmi profesionální a pěkné emailové kampaně, ale hlavní kouzlo je v automatizaci!
Taková automatická kampaň Vám může přinášet i více než 20% obratu navíc, aniž byste museli něco řešit. Pracuje automaticky nepřetržitě za Vás.
Je to široké samostatné téma, které najdete brzy na našem blogu.
10) Rozšiřujte své možnosti i nabídku pro vaše zákazníky
Už Vám funguje to co děláte? To je super, i tak ale otevřete oči a rozšiřte nabídku. Přidejte novinky, které mohou Vašim zákazníkům pomoci a hlavně jim to dejte vědět. Pokud byli spokojeni, pak budou stavět na své zkušenosti a máte k nim cestu otevřenou.
Opět jak na to?
- Přidejte novinky do emailingu
- Popište to do blogu a sdílejte.
- Odkazujte na novou službu na webu do stávajících služeb nebo produktů
- Projděte zda nemůžete využít nové dodavatele i když už jste na stávající zvyklí
- Oprašte své staré nápady
Doporučení na závěr
Udělejte si pravidelně čas na zhodnocení toho co je důležité - přetavte to na klíčová slova
Čas od čase se člověk musí zastavit a sám sobě odpovědět zda se příliš moc času nevěnuje věcem, které ho sice baví, ale díky tomu nemá čas na to co mu vydělává.
Udělejte si přehled co Vám vydělává nejvíce a díky tomu zjistíte která témata jsou pro Vás nejdůležitější (a to jsou ta hlavní klíčová slova).
Zkuste si své podnikání rozdělit na témata a vyhodnotit kolik času Vám to zabere a jaký je výsledek.
Je plno věcí, které se dají automatizovat, nebo změnit přístup a nebo taky vůbec nedělat. Někdy Vás může setrvačnost vytlačit z hlavní ulice :-)