SEO Vychytaná stránka
Co by na Vašem webu nemělo chybět?
Jan Adamec | Webdesigner
Pohled zákazníka na webovou stránku
Co zpravidla potřebuje a jak se chová zákazník při hledání na internetu?
-
Klikne na odkaz který nejlépe vystihuje jeho potřebu
-
Chce to vyřešit rychle - musí se tedy prvním pohledem ujistit, že je na správném místě
-
Chce být příjemně potěšen - šeď stejných a kopírovaných nabídek přehlíží
-
Obrázky jsou první na co se podívá - jsou důležité
-
Další na řadě jsou titulky, kterými se ujistí a zorientuje
-
Detaily potřebuje, ale až když ho zaujmete
-
Vy jste odborníci na svůj produkt - buďte i odborníky na pohled Vašeho zákazníka
Jak na webovou stránku pohlíží vyhledávač?
Rozdělím náležitosti stránkydo tří skupin jak se na SEO vychytané stránky nebo také Landing page, můžeme dívat a čemu z toho rozumí Google?
Obsah webu
-
Klíčová slova: Rozhodněte se pro jakou službu, pro jaké klíčové slovo je stránka určena.
-
Klíčová slova popište v kódu stránky například <meta name="keywords" content="koloběžka, koloběžky, příslušenství pro koloběžky">
- ... ale hlavně používejte klíčová slova ve strukturovaných nadpisech a všude v textu kde to jen jde ve všech tvarech
-
-
Titulek stránky: Titulek má obsahovat hlavní klíčové slovo a vystihovat obsah stránky
-
Umístění do webu jako <title>
-
Délka maximálně 70 znaků. Někdy méně znamená více - když to s délko přeženete tak se vyhledávači nebude moc líbit
-
-
Popište stránku do popisu - Description. Velmi důležité - zde Google pátrá v první linii zda je vhodné web stránku zařadit do výsledku hledání
-
Vypadá to asi takto: <meta name="Description" content="Prodej a servis koloběžek. V prodejně i na eshopu můžete vybrat s více než 200 typů koloběžek od značek jako je Kolobrnda, Prkénko nebo Šlapetka.">
-
Ideální délka je 140 - 155 znaků a počítají se i tečky a mezery
-
-
Dostatek relevantního textu - to co čte zákazník čte i Google
-
Text by měl dostatečně popisovat vše o vašem produktu. Výhody, návody, parametry, vlastnosti, ...
-
Nezapomeňte v textu využívat hlavní klíčová slova a odkazy na další části svých internetových stránek
-
Využívejte titulky v logické struktuře a délce do 60 znaků
-
Titulků by mělo být přiměřené množství k celkovému množství textu
-
<h1> - hlavní titulek (jen jednou - hlavní titulek je opravdu jen jeden - znovu H1 na stránce nepoužívat)
-
<h2> Titulek prvního tématu
-
<h3> podtitul
-
<h3> podtitul
-
<h3> podtitul
-
-
<h2> Titulek druhého tématu
-
<h3> podtitul
-
<h3> podtitul
-
<h4> podtitul
-
<h4> podtitul
-
-
<h3> podtitul
-
... a tak dále
-
-
-
-
-
Obrázky - zákazník na obrázek nebo grafiku reaguje velmi pozitivně
-
Google ale rozumí hlavně jejich popisu tzv. alt
-
Vypadá to například takto alt="Koloběžka s nastavitelným sedlem"
-
V administraci stránek s redakčním systémem je to většinou nazváno jednoduše: popis obrázku
-
-
Odkazy: Využívejte interní odkazy hlavně z klíčových slov - odkazujte na další části svého webu nebo třeba na zboží ve vašem eshopu
-
Odkaz potřebuje také svůj popis - svůj "alt", kterým sdělíte kam odkazujete a zase použijte svá klíčová slova
-
Vyhněte se pokud možno odkazům mimo Vaše internetové stránky
-
-
Video: Je-li to možné a máte video k tématu, tak sem s ním - Google opět zvýší skóre vaší web stránky
AKCE na každé Landing page:
-
Vaše vychytaná stránka nesmí zůstat bez odezvy - vždy myslete na to, co chcete, aby po zhlédnutí takové stránky měl návštěvník udělat
-
přidejte tlačítko, formulář, anketu, požádejte o email, nebo vyzvěte, aby návštěvník zavolal či napsal
-
Veďte návštěvníka správným směrem nebo prostě klikne někam jinam a ztrácíte jeho zájem a pozornost
-
Akce je na landing page nejdůležitější prvek, který nesmí návštěvník webu přehlédnout
-
Musí to být jasné jednoduché a lákavé
-
Technické SEO
Google ale nahlíží na vaše internetové stránky i z jiného úhlu pohledu a to je technická stránka. Pokládá si tyto otázky:
-
Jak rychle se stránka načte?
-
Jsou na stránce mikrodata, tagy, strukturované informace?
-
Ukazují na web nebo stránku jiné internetové stránky - takzvané zpětné odkazy?
-
Jak populární je stránka na sociálních sítích?
-
Je stránka povázána se sociálními sítěmi?
-
Je zde Open Graph protocol? (další tagy díky - díky nim se stránka bude dobře sdílet. Je zde definováno plno informací jako obrázek, titulek a popis ke sdílení, ukazuje na kontakty, jména a názvy, ...)
-
Má stránka nějaké zabezpečení jako ssl certifikát?
-
Jak aktuální jsou zde informace?
-
Jsou klíčová slova v URL adrese stránky?
-
Jaký je poměr velikosti kódu stránky k textovému obsahu webu?
-
Velikost souborů, umístění scriptů a stylů
-
... a mnoho dalších technických otázek
Není toho málo na co je třeba myslet při přípravě Vaší vychytané webové stránky - landing page. Pokud si ale tu práci s přípravou kvalitní webové stránky nedáme, pak se Váš úspěch na internetu vzdaluje nebo prodražuje nutností investic do reklam.
Právě toto je neše práce a zábava a velmi rád vám pomohu všechno toto zvládnout a zajistit co nejlepší výsledek.
Dejtonaweb | Jeden partner pro celý online marketing
Kontaktujte nás, probereme Vaše plány a nápady. Velmi rádi budeme Vaším partnerem ve všech oblastech online marketingu