Jak správně marketingově sdílet?

První dojem, který uděláte na internetu, je kterákoli stránka z vašeho webu nebo zpráva, kterou jste sdíleli na sociálních sítích. Dokážete v ten moment i své zákazníky zachytit a přivést k sobě?
Cílem Online marketingu je dostat se lidem na oči a dovést je za ručičku až k Vám a sdílení je důležitý nástroj, se kterým je třeba pracovat efektivně."

Jak se dívat na Online marketing ?

První nejrozšířenější chyba je tvrzení: "Máme to přece na webu "  ...plus pocit, že to stačí. Je to stejné, jako když na nástěnku vyvěsíte fotku vašeho skvělého výrobku a tu nástěnku pověsíte do sklepa a zhasnete za sebou. Druhá taková chyba je přesvědčení, že "Nemusím nic dělat, stačí si zaplatit reklamu". Ta naštěstí aspoň trochu funguje, ale sama o sobě nestačí.

Na Online marketing musíme koukat jako na dialog. Vy do internetu sdělujete novinku a očekáváte nějakou reakci, nějakou odpověď. Musíte tedy vědět komu a jak tu novinku sdělit, aby pro něj byla srozumitelná a zajímavá. Na druhé straně musíte také nabídnout srozumitelnou a jednoduchou formu odpovědi nebo reakce. Jedině tak se může uzavřít kruh dialogu. Celý ten kruh rozjíždí sdílení...

Online Mkt Globe 1Jak správně sdílet?

Opět jedna častá chyba: "Dám na Facebook pěknou fotku a napíšu do příspěvku, jaký máme skvělý výrobek". No a teď, zákazníku, najdi si ten příspěvek, a když už ho najdeš, tak si pak najdi nějakou cestu, jak zjistit, kde ten skvělý výrobek sehnat. 

Tak tahle ne! Zákazník musí vše dostat naservírované pod nos na stříbrném talíři a do ruky mu dáte i vidličku.

Takže jak správně postupovat při sdílení?

1) Udělejte si "Vychytanou stránku". Připravte na svém webu stránku, na které ukážete nejprve ty věci, které zákazníkovi dají ten správný užitek - to co hledá, co mu opravdu pomůže nebo to, co fakt chce. Přidejte kvalitní originální fotky a detailní popisky klidně šoupněte někam dolů - k nim se pak dostane, až když ho zaujmete.
Co je velmi důležité? Nechte stále na očích jasně viditelné motivující tlačítko k akci -> napsat, zaregistrovat, koupit, ohodnotit .... cokoli, co povede k odpovědi nebo reakci.

2) Jak vypadá odkaz vaší "Vychytané stránky" při sdílení? Sdílený odkaz musí mít správně definovány 3 věci: titulek, popis a obrázek (nebo lépe banner). Ověřit si svůj odkaz můžete třeba zde: Sharing Debugger (Moji zákazníci mají pohodlný nástroj na ladění odkazu součástí administrace internetových stránek)

3) Jdeme sdílet. Máte FB stránku společnosti nebo na dané téma? Pokud ne, tak je třeba ji vytvořit a snažit se ji mít plnou informací. Zde umístíme první sdílení.

Sdílíme zásadně odkaz na vaši "Vychytanou stránku". Pokud někoho na Facebooku zaujme to, co jste právě světu sdělili, tak kliknutím na tento příspěvek přichází na váš web . Přichází na vaši "Vychytanou stránku" s tlačítkem pro reakci. Máte šanci zákazníka zachytit, požádat třeba o email, dát mu na oči Chat, aby se mohl zeptat .... Pokud byste sdíleli jen fotku, nebo jen text (žádný odkaz), tak se prostě nic nestane a vy se ani nic moc nedovíte (kromě informace o počtu lajků)

4) Sdílíme dál. Vyhledejte nebo dokonce vytvořte si skupiny, ve kterých se diskutuje o stejném nebo příbuzném tématu. Reagujte na diskuse a komentáře. Do odpovědí opět přidávejte odkaz na vaši vychytanou stránku.

5) Využijte ke sdílení nejen Facebook, ale i Twitter, Instagram, fóra, diskuse, ...

6) Pokud se rozhodnete pro reklamu nebo propagaci příspěvku, pak opět směřujte proklik zase na stejné místo - na "Vychytanou stránku" na vašem webu

Díky měření návštěvnosti například Google Anylytics pak můžete zjistit, jak úspěšně jste si počínali. Díky tlačítku na stránce také budete vědět jak zákazníci reagovali a zda to přineslo ten potřebný efekt.

Na co nezapomenout?

  • Nejprve musíte zaujmout a vyvolat zvědavost či potřebu až potom zahlcujte detaily
  • Zkuste více variant jak poutavě popsat to samé - testujte
  • Když budete mít svou FB stránku s odběrateli, je to rychlá cesta jak dostat informaci k příznivcům
  • Zkontrolujte svůj odkaz a nalaďte titulek, popis a obrázek k dokonalosti - to je ten první dojem
  • "Vychytaná stránka" = Landing page - takových budete potřebovat plný web


Vyberte z webbových služeb

Tvorba webových stránek na míru. Široké možnosti responsivního designu a práce se SEO. Velmi jednoduchá administrace - bude vás bavit přidávat novinky a sdílet je.

Dobře postavený eShop, který má všechny potřebné funkce, bez kterých se při online prodeji neobejdete. Responzivní formát a spousta automatických funkcí a usnadnění práce.

Nemusíte být profesionály v tvorbě internetových stránek a nemusíte investovat každý měsíc vysoké částky, abyste byli úspěšní v online marketingu. SEO může být i zábava a rádi vám pomůžeme zlepšit vaše šance.

Vizuální podoba Vašeho webu, loga, vizitek, letáků, bannerů a dalších materiálů hraje obrovskou roli při získávání i udržení vašich zákazníků. Jak vás vidí vaši zákazníci. Grafika je velmi silný nástroj.

Asi nejdůležitější součástí webových stránek nebo eShopu je obsah. Jedině originální tex je pro zákazníky a vyhledávače to pravé a ceněné. Správně napsaný obsah přiláká nové zákazníky a posune vás v žebříčku hledání nahoru.

Cena vytvoření webu je důležitá. Spočítejte si cenu vlastních webových stránek nebo cenu eshopu na míru v online kalkulátoru. Je to nezávazné a zdarma.