SEO Vychytaná stránka

Co by na Vašem webu nemělo chybět?

"Vaše nejdůležitější služba nebo produkt musí mít svou "vychytanou stránku". Co nejlépe popište svůj produkt z pohledu zákazníka, ale i z pohledu Google. Když tyto dva rozdílné pohledy sladíte, pak uspějete."

Jan Adamec | Webdesigner

Pohled zákazníka na webovou stránku

Co zpravidla potřebuje a jak se chová zákazník při hledání na internetu? 

  • Klikne na odkaz který nejlépe vystihuje jeho potřebu

  • Chce to vyřešit rychle - musí se tedy prvním pohledem ujistit, že je na správném místě

  • Chce být příjemně potěšen - šeď stejných a kopírovaných nabídek přehlíží

  • Obrázky jsou první na co se podívá - jsou důležité

  • Další na řadě jsou titulky, kterými se ujistí a zorientuje

  • Detaily potřebuje, ale až když ho zaujmete

  • Vy jste odborníci na svůj produkt - buďte i odborníky na pohled Vašeho zákazníka

Jak na webovou stránku pohlíží vyhledávač?

Rozdělím náležitosti stránkydo tří skupin jak se na SEO vychytané stránky nebo také Landing page, můžeme dívat a čemu z toho rozumí Google?

Obsah webu

  • Landing page | SEO vychytaná stránkaKlíčová slova: Rozhodněte se pro jakou službu, pro jaké klíčové slovo je stránka určena.

    • Klíčová slova popište v kódu stránky například <meta name="keywords" content="koloběžka, koloběžky, příslušenství pro koloběžky">

  • Titulek stránky: Titulek má obsahovat hlavní klíčové slovo a vystihovat obsah stránky

    • Umístění do webu jako <title>

    • Délka maximálně 70 znaků. Někdy méně znamená více - když to s délko přeženete tak se vyhledávači nebude moc líbit

  • Popište stránku do popisu - Description. Velmi důležité - zde Google pátrá v první linii zda je vhodné web stránku zařadit do výsledku hledání

    • Vypadá to asi takto: <meta name="Description" content="Prodej a servis koloběžek. V prodejně i na eShopu můžete vybrat s více než 200 typů koloběžek od značek jako je Kolobrnda, Prkénko nebo Šlapetka.">

    • Ideální délka je 140 - 155 znaků a počítají se i tečky a mezery

  • Dostatek relevantního textu - to co čte zákazník čte i Google

    • Text by měl dostatečně popisovat vše o vašem produktu. Výhody, návody, parametry, vlastnosti, ...

    • Nezapomeňte v textu využívat hlavní klíčová slova a odkazy na další části svých internetových stránek

    • Využívejte titulky v logické struktuře a délce do 60 znaků

    • Titulků by mělo být přiměřené množství k celkovému množství textu

      • <h1> - hlavní titulek (jen jednou - hlavní titulek je opravdu jen jeden - znovu H1 na stránce nepoužívat)

        • <h2> Titulek prvního tématu

          • <h3> podtitul

          • <h3> podtitul

          • <h3> podtitul

        • <h2> Titulek druhého tématu

          • <h3> podtitul

          • <h3> podtitul

            • <h4> podtitul

            • <h4> podtitul

          • <h3> podtitul

          • ... a tak dále

  • Obrázky - zákazník na obrázek nebo grafiku reaguje velmi pozitivně

    • Google ale rozumí hlavně jejich popisu tzv. alt

    • Vypadá to například takto alt="Koloběžka s nastavitelným sedlem"

    • V administraci stránek s redakčním systémem je to většinou nazváno jednoduše: popis obrázku

  • Odkazy: Využívejte interní odkazy hlavně z klíčových slov - odkazujte na další části svého webu nebo třeba na zboží ve vašem eShopu

    • Odkaz potřebuje také svůj popis - svůj "alt",  kterým sdělíte kam odkazujete a zase použijte svá klíčová slova

    • Vyhněte se pokud možno odkazům mimo Vaše internetové stránky

  • Video: Je-li to možné a máte video k tématu, tak sem s ním - Google opět zvýší skóre vaší web stránky


AKCE na každé Landing page:

  • Vaše vychytaná stránka nesmí zůstat bez odezvy - vždy myslete na to, co chcete, aby po zhlédnutí takové stránky měl návštěvník udělat

    • přidejte tlačítko, formulář, anketu, požádejte o email, nebo vyzvěte, aby návštěvník zavolal či napsal

    • Veďte návštěvníka správným směrem nebo prostě klikne někam jinam a ztrácíte jeho zájem a pozornost

    • Akce je na Landing page nejdůležitější prvek, který nesmí návštěvník webu přehlédnout

    • Musí to být jasné jednoduché a lákavé


Technické SEO

Google ale nahlíží na vaše internetové stránky i z jiného úhlu pohledu a to je technická stránka. Pokládá si tyto otázky:

  • Jak rychle se stránka načte?

  • Jsou na stránce mikrodata, tagy, strukturované informace?

  • Ukazují na web nebo stránku jiné internetové stránky - takzvané zpětné odkazy?

  • Jak populární je stránka na sociálních sítích?

  • Je stránka povázána se sociálními sítěmi?

  • Je zde Open Graph protocol? (další tagy díky - díky nim se stránka bude dobře sdílet. Je zde definováno plno informací jako obrázek, titulek a popis ke sdílení, ukazuje na kontakty, jména a názvy, ...)

  • Má stránka nějaké zabezpečení jako ssl certifikát?

  • Jak aktuální jsou zde informace?

  • Jsou klíčová slova v URL adrese stránky?

  • Jaký je poměr velikosti kódu stránky k textovému obsahu webu ?

  • Velikost souborů, umístění scriptů a stylů

  • ... a mnoho dalších technických otázek


Není toho málo na co je třeba myslet při přípravě Vaší vychytané webové stránky - Landing page . Pokud si ale tu práci s přípravou kvalitní webové stránky nedáme, pak se Váš úspěch na internetu vzdaluje nebo prodražuje nutností investic do reklam.


Právě toto je moje práce a zábava a velmi rád vám pomohu všechno toto zvládnout a zajistit co nejlepší výsledek.

Napište mi, rád odpovím nebo se Vám ozvu, abychom vše prodiskutovali.


Vyberte z webbových služeb

Tvorba webových stránek na míru. Široké možnosti responsivního designu a práce se SEO. Velmi jednoduchá administrace - bude vás bavit přidávat novinky a sdílet je.

Dobře postavený eShop, který má všechny potřebné funkce, bez kterých se při online prodeji neobejdete. Responzivní formát a spousta automatických funkcí a usnadnění práce.

Nemusíte být profesionály v tvorbě internetových stránek a nemusíte investovat každý měsíc vysoké částky, abyste byli úspěšní v online marketingu. SEO může být i zábava a rádi vám pomůžeme zlepšit vaše šance.

Vizuální podoba Vašeho webu, loga, vizitek, letáků, bannerů a dalších materiálů hraje obrovskou roli při získávání i udržení vašich zákazníků. Jak vás vidí vaši zákazníci. Grafika je velmi silný nástroj.

Asi nejdůležitější součástí webových stránek nebo eShopu je obsah. Jedině originální tex je pro zákazníky a vyhledávače to pravé a ceněné. Správně napsaný obsah přiláká nové zákazníky a posune vás v žebříčku hledání nahoru.

Cena vytvoření webu je důležitá. Spočítejte si cenu vlastních webových stránek nebo cenu eshopu na míru v online kalkulátoru. Je to nezávazné a zdarma.